KT8D5 (N/R)
Tramvaj KT8D5 (N/R)
V letech 1986-2000 byly dodávány tramvaje KT8D5. A od roku 2003 probíhají rekonstrukce vozů KT8D5 + KT8D5SU odebráním středního článku a dosazením místo něho nízkopodlažní středek. Vyrobila firma ČKD TATRA.
Tramvaje jsou využívány při výlukách a běžně na linkách 8 a 1.
Tatra KT8D5 je obousměrný osminápravový motorový tramvajový vůz, přičemž všech osm náprav je hnacích. Oba vnitřní podvozky jsou uloženy pod klouby, takže středový článek není nesený.
Podlaha je protisklozová z vodovzdorné překližky ve výšce 90 cm nad kolejnicí (v nenízkopodlažní části).
Na každé straně vozu je 5 dveří. Krajní jsou 3 křídlé a střední jsou 4 křídlé.
Mezi nadšenci pro MHD je tato tramvaj pojmenována "kachna".
Technické parametry:
Délka: 31,2 m
Šířka: 2,48 m
Výška: 3,1 m
Hmotnost: 38 t
Obsaditelnost: 231 osob
Výkon: KT8D5 = 8x45 kW / KT8D5N = 8x49 kW
Rychlost: 65 km/h
Napájecí napětí: 600 V
V provozu 38 KT8D5 všech modifikací.
Interiéry:
Interiér vozu KT8D5R.N2 ev.č. 1738 na Dunajské.