B941
B941
- Autobusy byly dodávány v letech 1998-2001. Firmou Karosa, Vysoké Mýto.
- Čtyřdvéřový kloubový autobus vycházející z vozu B931.
- B 941 je třínápravový autobus s polosamonosnou karoserií panelové konstrukce. Skládá se ze dvou částí, které jsou navzájem spojeny kloubem a krycím měchem. Motor s převodovkou se nachází za zadní nápravou, která je hnací. Má informační systém BUSE a střešní větráky.
- Cena jednoho vozu je okolo 6 milionů korun
- Technické parametry:
- Délka: 17,6m
- Šířka: 2,5m
- Výška: 3,2m
- Hmotnost: 14,4t
- Obsaditelnost: 160 osob
- Výkon: 175kW
- Max. rychlost: 70 km/h
PODROBNĚJŠÍ SPECICIKACE
Motor - B941.1930, B941E.1962: LIAZ ML 636E (Euro II)
- B941.1960: Renault MIHR 062045 A 41 (Euro II)
- Zdvihový objem: 11940 cm3
- Přímé vstřikování směsi
- Max. výkon při otáčkách (kW/min.) - 175/2000
Elektrická výzbroj - 2×12V/180Ah
- LUCAS 28V/140A
Převodové ústrojí - Pohon: zadní náprava
- B941.1930, B941E.1960: VOITH D 863.3
- B941.1960: ZF 4 HP 500
Kola a podvozek - Nápravy - Přední: tuhá LIAZ s posilovačem řízení, převod řízení 22
- Střední: Detva, tuhá
- Zadní: Detva, stálý převod 5,12
- Pérování - Pneu. vlnovcové pružiny (vepředu 2×, uprostřed a vzadu 4×)
- Teleskopické tlumiče (vepředu 2×, uprostřed a vzadu 4×)
- Pneumatiky: Bezdušové 275/80R22,5 (ráfky 8,25×22,5)
- Brzdy: Vpředu kotoučové, uprostřed a vzadu bubnové
Rozměry - Délka/šířka/výška (m) - 17,615/2,5/3,165
- Rozvor náprav (m): 5,6+6,27
- Průměr zatáčení: 22m
- Nájezdový úhel - Vpředu: 5°
- Vzadu: 7°
- Objem palivové nádrže: 300 l
- Hmotnost - Pohotovostní: 14,2-14,45 t
- Užitečná: 11,55-11,8 t
- Počet cestujících: 42 sedících, 108 stojících
- Max rychlost: 70-72 km/h
B941
B941E